صفحه اصلی | خواندنی ها | بازی‌بان – شماره دوم
ایران سرامیک | ساخت استخر سونا جکوزی

بازی‌بان – شماره دوم

به گزارش سایت زنجانت :

بازی‌بان در تلاش است تا آن زمینه از رشته مطالعات بازی که مغفول مانده را احیا کرده و ادبیات جدیدی را به این حوزه وارد کند. شماره دوم بیشتر به بازارهای بازیهای دیجیتال پرداخته است.

بررسیهای جدید وضعیت مصرف بازیهای دیجیتال در ایران نشان میدهد که ۲۸میلیون بازیکن اعم از بازیکنان حرفهای و غیرحرفه ای از طریق این ابزار دیجیتال اوقات سرگرمی خود را به طور متوسط ۹۰دقیقه در روز سپری میکنند. این گزارش آماری

همچنین حاکی از این است که بیش از ۲۴میلیون ایرانی از پلتفرم موبایل برای بازی کردن استفاده می نمایند و جالب اینجاست که نیمی از بازیهای پرطرفدار در ایران نیز بازیهای موبایلی هستند. بازیهای موبایلی که امروز خاستگاه تولیدکنندگان بازی در ایران و جهان نیز هستند و غالب شرکتها و تیمهای مستقل ایرانی به ساخت و انتشار این دست بازیها روی آورده اند و ایشان نیز محلی برای عرضه بازیهای خود، بهتر از فرشگاههای دیجیتال نیافته اند.

فروشگاههایی که با توجه به تحریمهای گذشته و موجود، بازارهای عرضه بازی موبایل داخلی را نیز داغ کردهاند و البته در پیش راندن تکنولوژی توزیع دیجیتال نیز موفقیتهایی به ثمر نشاندهاند . و اما در این بین، فارغ از تولیدکنندگان و ناشران و توزیع کنندگان بازیهای موبایلی، این ۲۴میلیون مصرف کننده بازی موبایلی هستند که بر سر چند راهی فروشگاههای دیجیتال قرار میگیرند. انتخابی که هم از نگاه دانش مطالعات بازی قابل توجه است و هم از نقطه نظر سواد بازیهای دیجیتال نیاز به آگاه سازی دارد. تیم بازیبان در این شماره سعی بر این نموده است تا کمی این منظر را برای شما مخاطبان گرامی توصیف نماید.

سخن سردبیر


دانلود نسخه دیجیتال (۵ مگابایت) : Baziban-2.pdf

 

منبع خبر :: مطالعه متن کامل

زنجان مس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *