صفحه اصلی | اخبار استان زنجان | نگاهی به پدیده مردانگی زنانه شده / آیا پسران ایرانی میل به دختر شدن دارند ؟
ایران سرامیک | ساخت استخر سونا جکوزی

نگاهی به پدیده مردانگی زنانه شده / آیا پسران ایرانی میل به دختر شدن دارند ؟

به گزارش سایت زنجانت :

یک روزایی تو شهر ما مردونگی به غیرت بود و حمیت و از خود گذشتگی و هزاران القاب دیگه که هممون تو شاهنامه فردوسی زیاد می خوندیم . یادم میاد همیشه بزرگ‌تر ها در زمان یک ذره قبل از خودمون از امثال مرحوم طیب و تختی یاد می‌کردند . بعد از اون از مردایی یادم میاد که با دست خالی سینه شون و سپر کردند و برای باز کردن راه دفاع از ناموس و وطن خودشون تو صف مین می‌ایستادند . تا کسی جرات نکنه به خواهرای مملکتش نگاه چپ به کنه . اما حالا چند وقته دیگه از مردونگی چیزی یادم نمیاد !! نمی دونم شاید اشتباه کنم اما به رام به هزار و یک دلیل جای سواله ، چرا مردا مثل خانوما لباس می پوشن ؟ چرا آرایش می کنن ؟ چرا از زیور آلات زنانه استفاده می کنن؟

آرایش و زینت کردن مردها به چه قیمتی است ؟ در کجا ریشه دارد ؟ آیا صرفا ناشی از مشکلات روانی و روحی فرد است ؟ یا دلایل دیگری هم دارد ؟

بسیاری از پسر بچه‌ها در کودکی یعنی در حدود سه سالگی به سراغ لوازم آرایش مادرانشان می‌روند و دست به آرایش کردن خود می‌زنند و یا اگر مادرانشان آرایش می‌کنند به دقت به آن‌ها خیره می‌شوند و تقلید می‌کنند . این امر از نظر روانشناختی کاملا طبیعی است چون کودک در این سن در مرحله تقلید از بزرگ‌ترها قرار دارد و علاوه بر این سن شکل گیری هویت جنسی کودک است .

اما آرایش و زینت کردن مردها در بزرگسالی قطعا ریشه در مشکلات روانی دارد . اغلب آرایش کردن در مردها و آرایش زیاد و غلیظ در خانم‌ها ریشه در شکل نگرفتن مفهوم خود فرد و در پی آن عزت نفس ضعیف است . نوعی توجه طلبی است و نشاندهنده ناکامی‌های درون شخصیت است .

در کشور ما ، بسیاری از پسران جوان این چهره‌ها را در فیلم‌های خارجی دیده و فکر می‌کنند این رفتارها نشانه تجدد گرایی و مد است ، غافل از این که این رفتارها در دل آن جامعه هم معنای خوبی ندارد
امروزه شاهد این گونه از رفتارهای اجتماعی هستیم که درمیان بسیاری از پسرهای نوجوان که درست در سن شکل گیری هویت شخصی هستند به طور خرده فرهنگ رواج پیدا کرده است و چون هویت اصلی خود را در نمی‌یابند و اغلب راهنما و مشاورانی در زندگی خود ندارند به این در و آن در می‌زنند و به نوعی با انجام چنین رفتارهایی گدایی هویت می‌کنند . نوعی احساس پوچ گرایی عمیق است .

در جوامع غربی آرایش کردن مردها و پسران دلایل خاص آن فرهنگ را دارد ، اغلب افرادی که آرایش‌های سیاه یا قرمز می‌کنند پوچ گرایانی هستند که روی به شیطان پرستی و یا خرافات آورده‌اند . و یا مردانی که مشکلات هویت جنسی دارند و یا همجنس باز هستند که اغلب می‌خواهند در رابطه جنسی منفعل باشند.

در بعضی اوقات این مشکل با آرایش‌های سبک‌تر در مردان عادی دیده می‌شود که بررسی‌ها نشان داده آن‌ها حالت دوجنسیتی دارند و هورمون‌های زنانه در بدن آن‌ها بر هورمون تستسترون ( مردانه ) غلبه دارد .

در کشور ما ، بسیاری از پسران جوان این چهره‌ها را در فیلم‌های خارجی دیده و فکر می‌کنند این رفتارها نشانه تجدد گرایی و مد است ، غافل از این که این رفتارها در دل آن جامعه هم معنای خوبی ندارد . حتی اگر شما مجلات ، شبکه‌ها و سایت‌های غربی مد لباس و موی مردان راببینید ، کمتر اتفاق می‌افتد که چنین آرایش‌هایی را پیدا کنید و اگر باشد در مورد آن توضیح خاصی وجود دارد . و در آنجا گفته می‌شود که این سبک متعلق به چه افراد یا گروهک‌هایی می‌باشد .

بسیاری از پسران در جامعه ما مانند بسیاری از دختران دچار گمگشتگی هویت شده‌اند و گویا معنای زیبایی را هم گم کرده‌اند . زیبایی کاذب و مجازی را به عاریت گرفته‌اند بدون این که حقیقت زیبایی را بدانند . مثلی در بین فرانسوی زبانان وجود دارد که می‌گوید زیبایی در سادگی است .

قطعا باید بگوییم که این رفتارهای اجتماعی در بین همه اقشار جامعه رواج ندارد و نمی‌توان این پدیده را به کل نوجوانان جامعه تعمیم داد ؛ بلکه بیشتر در گروه‌هایی از نوجوانان دیده می‌شود که متعلق به خرده فرهنگ‌هایی هستند . از جمله در خانواده‌هایی که سطح سواد کم است و تازه به موقعیت خاص مالی رسیده‌اند یا به زبان عامه دچار تازه به دوران رسیدگی هستند . البته برای این گروه اگر فلسفه آرایش کردن نیز توضیح داده شود ، فایده‌ای ندارد . و نرود میخ آهنین در سنگ !!

گروه دیگر به گونه‌ای ، با آرایش یا استفاده از زیور آلات زنانه به طریقی با سبک تربیتی خانواده خود لجبازی و دهن کجی می‌کنند . و گروه دیگر که اغلب افراد بی سواد یا دارای کوره سوادی هستند و یا ترک تحصیل کرده‌اند مقلدان بی دانشی هستند که علاوه بر نداشتن هویت شخصیتی و اجتماعی ممکن است دست به رفتارهای ضد اجتماعی مثل بزهکاری ، دزدی و … بزنند.

بسیاری از پسران در جامعه ما مانند بسیاری از دختران دچار گمگشتگی هویت شده‌اند و گویا معنای زیبایی را هم گم کرده‌اند . زیبایی کاذب و مجازی را به عاریت گرفته‌اند بدون این که حقیقت زیبایی را بدانند.

به احتمال زیادی بسیاری از این افراد ممکن است مشکلات جنسی داشته باشند ویا به گونه‌ای دچار انحراف جنسی باشند ولی چون متاسفانه مطرح کردن اینگونه از مسائل در جامعه ما تابو و به نوعی گناه محسوب می‌شود و همیشه ممنوع بوده ، و از طرفی مرکز درمانی مشخصی برای درمان این افراد وجود ندارد و حتی اگر هم باشد فرد جرات مراجعه به آنجا را ندارد ، لذا با مشکل خود و با کلیشه‌های اجتماعی پیرامون آن دست و پنجه نرم می‌کند.

شاید شما بگویید هر کسی آزاد است تا هر نوع لباس یا سبکی را داشته باشد و نباید تحقیر یا توبیخ شود . این عقیده شما درست است ، اما بعضی از سبک‌ها علی الخصوص آرایش در بین مردهای جوان و پسران نوجوان نمی‌تواند معنای عادی داشته باشد. چون محال است که در جامعه‌ای کلیشه سازی برای این افراد صورت نگیرد و به هیچ عنوان پدیده پذیرفتنی و عادی اجتماعی نیست.

حالا دیگر پکیج و ست آن هم آمده؛ ست لوازم آرایش مردانه برای مردان ایرانی، مردانی که روزگاری داشتن اخلاق پهلوانی و قهرمانی و داشتن زور بازو معیار اصلی برای «مرد بودن» آنها بود، حالا عده ای از آنها که در حال فزونی هستند زیر ابرو برمی دارند، رژ لب میزنند و حتی بسان دختران راه میروند.

با گشتی در بازار و اماکن عمومی میتوان خیل عظیمی از پسران آرایش کرده را دید، پسرانی با ابروهای باریک، گونه های سرخ، موهای بافته شده و رنگ کرده و لباسی با یقه باز مانند دوشیزگان دم بخت در شهر خودنمایی میکنند. در نگاهی دیگر مردانی با موهای بلند، لباسهای تنگ و بدننما و برخی شلوارهای گشادی که هر لحظه امکان افتادن آن وجود دارد جلب توجه می کنند. حالا دیگر برای خود آرایشگاههایی هم دارند و اگر زمانی در خفا و به دور از چشم پدر و مادر زیر ابرو برمی داشتند و آرایش میکردند اکنون قبح این کار ریخته شده و این گونه آرایش را به روز بودن تصور میکنند.

ایرانیان سالانه چند دلار خرج آرایش میکنند

سهم مصرف سالانه لوازم آرایش توسط ایرانیان، رقمی در حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از بازار ۱۶۰ میلیارد دلاری محصولات آرایشی جهان است که حدود ۸۰۰ میلیون دلار از این بازار را لوازم آرایشی قاچاق و تقلبی تشکیل میدهد. با این حال، رتبه اول مصرف لوازم آرایش در منطقه خاورمیانه از آن عربستان است و رتبه دوم به ایران تعلق دارد. اما ایران به دلیل آنکه مصرفکننده لوازم آرایشی ارزانقیمت است، میتواند گوی سبقت را از عربستان هم ربوده و سهم مصرف ایران، دو یا سه برابر عربستان هم افزایش یابد.

از آنجا که سهم بیش از ۳۰ درصدی مصرف لوازم آرایش منطقه خاورمیانه همچنان در اختیار ایران است، رتبه هفتمین مصرفکننده لوازم آرایش جهان سالهاست که به نام ایران رقم خورده است.

این آمار و ارقام قبل از جهش ارزی‮ ‬سال‮ ‬گذشته است و با جهش نرخ ارز و به طبع آن گران شدن لوازم آرایشی و بهداشتی که بیشتر وارداتی هستند ایرانیان هزینه قابل توجهی را بابت خرید لوازم آرایشی میدهند. مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی نیز بیشتر شده و به گفته معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر اساس بررسیهای انجام شده در چند سال گذشته، سن شروع آرایش از ۲۱ سال به حدود ۱۳ سال کاهش پیدا کرده است.

چند درصد پسران آرایش میکنند؟

هفت درصد از کسانی که از لوازم آرایشی استفاده میکنند پسران و مردان هستند و این در حالی است که حتی بعضی از لوازم آرایشی مانند کرم، ژل مو و اسپریهای خوش بو کننده جزو لوازم آرایشی به حساب نمیآیند و منظور ریمل، کرم پودر و … است. (ایسنا، ۲۴ مرداد ۱۳۹۱)

همچنین مهدی آقاپور؛ پژوهشگر فرهنگی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران نیز ضمن تأکید بر ناهنجار بودن پدیده استفاده از لوازم آرایشی در بین پسران و مردان اظهار میکند: استفاده از لوازم آرایشی بین پسران جوان و نوجوان در بین سنین ۱۵ تا ۲۵ سال بیشتر است.

مقام‮ ‬معظم‮ ‬رهبری‮ ‬اخیراً‮ ‬در‮ ‬پاسخ‮ ‬به‮ ‬استفتایی‮ ‬در‮ ‬مورد‮ ابرو برداشتن و آرایش مردان‮ ‬فرمودند‮: در صورتى که ابرو برداشتن یا آرایش کردن مردان تشبّه مرد به زن محسوب شود و یا مفسدهانگیز باشد و یا ترویج فرهنگ مبتذل غرب به حساب آید، جایز نیست. اما به راستی چرا پسران ایرانی آرایش میکنند؟‮ ‬دو‮ ‬روانشناس‮ ‬و‮ ‬مشاور‮ ‬خانواده‮ ‬‮ ‬به‮ ‬این‮ ‬سوال‮ ‬پاسخ‮ ‬می‮ ‬دهند.

بی‌برنامگی کشور جوان ها را به سمت آرایش کردن سوق داده است

سید احمد جلیلی مشاور عالی انجمن روانشناسی ایران در رابطه با علت آرایش مردان می‌گوید: یکی از مواردی که جوانها را به سمت آرایش هدایت و آنها را از شخصیت مردانگی خود دور میکند بی برنامه بودن مملکت ما است. این بیبرنامگی در همه جهات از جمله اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و… وجود دارد. برنامه ای در این کشور که مشکلات را ریشه یابی و رفع کند وجود ندارد. اگر در هر مورد برنامه چه جوانها، چه بانوان و هزار مورد دیگر اگر برنامه وجود داشته باشد و طبق برنامه عمل شود ما به نتیجه میرسیم.

جلیلی با بیان اینکه کلیه مشکلات را با هم و در یک بسته باید دید گفت: باید مشکلات جامعه را به کلی دید و اینگونه نباشد که مانند فیلی که در تاریکی هست کسی دست به خرطوم آن بزند و بگوید لوله است و دیگری دست به پای آن بزند و بگوید ستون است ولی از دور اگر درست به آن نگاه کنند مشخص است که فیل است. این مسائل هم جزء جزء نگاه کردن ندارد. وقتی برخی از مسئولین کشور با اطرافیان خود نگاه ماورایی دارند و کسی حتی به این مسئولین کوچکترین اعتراضی نمیکند دیگر از یک جوان چه انتظاری باید داشت.

دکتر جلیلی در پاسخ به این سؤال که: آیا به نحوی در پسرانی که آرایش میکنند گرایش و خوی دخترانه وجود ندارد گفت : ممکن است وجود داشته باشد و یا نباشد، اکنون آنقدر آرایش مردان فراگیر است که اگر بگوییم احساسات دخترانه در این افراد هست آن وقت هویت جنسی در جامعه از بین میرود. من فکر نمیکنم در همه این افراد تمایلات دخترانه وجود دارد.

وی افزود: این یک نوع عصیان بر علیه مکانیزمهایی است که میگوید این کار را بکن و آن کار نکن است. این گونه امر و نهیها واکنش ایجاد میکند و اغلب واکنشها بیمار گونه است، باید از امر و نهیهای بیهوده جلوگیری کرد و کارهای هدایتی را نیز انجام داد. سؤالی که مسئولان باید پاسخ دهند این است که چرا در سی و چند سال اخیر جامعه ما از نظر اخلاقی روز به روز در حال سقوط است؟

قبح آرایش مردان در جامعه ما ریخته شده است

دکتر اصغر کیهان نیا، مشاور خانواده و متخصص رفتاردرمانی با برشمردن علت آرایش مردان گفت : آرایش مردان چند علت دارد، یکی از این علل نداشتن اعتماد به نفس است. افراد هر چقدر اعتماد به نفس پایینی داشته باشند یعنی از درون قوی نباشند نیاز دارند که ظاهر خود را با تزئینات و ارایش بیارایند تا به اعتماد به نفس برسند غافل از اینکه با این کار خود را در انظار عموم کوچک می کنند. علت دوم، توجه است. جوانها نیاز به توجه دارند، نیاز به دیده شدن دارند بنابراین آرایش می کنند تا دیده شوند.

آرایش پسر
آرایش پسر

وی افزود: علت سوم، رسانه ها مانند اینترنت، ماهواره و … است. دیدن آرایش برخی مردان در خارج از کشور توسط این رسانه ها باعث می شوند که جوان ها الگو بگیرند. مورد چهارم که پنهان است و کسی زیاد به آن توجه نمی کند اعتراض است، اعتراض به مقرارات و سختگیری های خانه، مدرسه، دانشگاه، محیط و مسئولین است. جوان ها وقتی نسبت به چیزی اعتراض دارند آنچه را که مسئولین می گویند درست برعکس آن را اجرا می کنند.

دکتر کیهان نیا ادامه داد: پنجم، افزایش زیبایی است، برخی از مردان فکر می کنند هر چقدر زیباتر باشند و آرایش کنند بهتر می توانند جنس مخالف را جذب کنند. در صورتی ۲۰ درصد از اینگونه افراد با آرایش می توانند جنس مخالف را جذب کنند، ۸۰ درصد دختران از اینگونه پسران متنفرند. دختران اعتقاد دارند که مرد نباید آرایش کند و زیر ابرو بردارد، مرد باید اقتدار و کلام قوی داشته باشد.

این فارغ التحصیل رشته رفتار شناسی افزود: زن ها مردی که مقتدر است را بیشتر دوست دارند تا مردانی که فانتزی هستند و ادای دختران را در می آورند، فقط در طبقه فرودست، کم اطلاع و کم خرد اینگونه افراد مورد توجه قرار می گیرند. دخترانی که عقل گرا هستند هیچوقت به مردانی که آرایش می کنند توجه نمی کنند.

کیهان نیا با انتقاد از فرهنگ سازی غلط تلویزیون گفت: مثلاً من کارگری را می شناسم که زیر ابروهای خود را بر می دارد و آرایش می کند، وقتی که یک کارگر این کار را می کند اوج فرهنگ سازی غلط را می توان مشاهده کرد. قبح آرایش مردان در جامعه ما ریخته شده است، وقتی که تلویزیون برنامه ای می گذارد که در آن مجری و یا هنرپیشه زیر ابرو های خود را برداشته و آرایش کرده چه انتظاری می توان از افراد جامعه داشت. نباید به اینگونه افراد میدان داد، وقتی که تلویزیون یک هنرپیشه را با این وضع نشان می دهد باید منتظر بماند که افراد جامعه از ظاهر این فرد الگو بگیرند و آرایش کنند.

نباید آرایش مردان را نوعی اعتراض اجتماعی تلقی کرد

به عقیده نگارنده تقلیل دلیل آرایش پسران به اعتراض اجتماعی چندان در بین افکار عمومی قابل قبول نیست، چون که هیچ شخصی حاضر نیست عزت، آبرو و سربلندی خود را از دست بدهد و با آرایش و انجام حرکات دخترانه به نوعی بخواهد اعتراض خود را ثابت کند. اگر فردی اعتراضی دارد هزاران راه برای بیان اعتراض هست. سوال اینجاست که اگر بخواهیم این اقدام را نوعی اعتراض به شما آوریم چرا این مردان به ظاهر معترض با پوشش مردانه اعتراض خود را نشان نمی دهند و صرفاً به آرایش دخترانه روی می آورند.

پس دلیل را در جای دیگر باید جست و ریشه را خشکاند.

نکته پذیرفتنی این است که این افراد برای پر کردن بخشهای خالی شخصیت خود، به سمت آرایش می روند، اصطلاح عقده ای بهترین نام برای مردانی است که آرایش می کنند.

نسیم آخرالزمان از شمال شهر می وزد

در آخرالزمان مردها شمایل زنان را پیدا می کنند و زن ها هیبت مردانه می یابند، برخی مردها دیگر شباهت بسیاری بهزنان پیدا کرده اند(!) با این حال فکر نمی کردیم مجبور باشیم شاهد این تغییر گام به گام در مقابل چشمانمان در ملاعام و در دو راهی خیابان ها باشیم!مدت هاست که شاهد هستیم رگه های این آخرالزمانی شدن شهر، در گوشه و کنار شهر در حال پر رنگ شدن است و هر روز تعداد بیشتری از نمایندگان معرفی آخرالزمان خودشان را نشان می دهند(هر چند نا آگاهانه!)رامین یکی از افرادی است که به مدل های جدید مو علاقه خاصی دارد.

مدل های جدید موی مردانه همین هایی است که روی سر من و دوستانم می بینید. این مدل های مو در آرایشگاه ها ارائه می شود و من از آن دسته از پسرهایی نیستم که موهایم را آب و شانه کنم و از تنوع خوشم نیاید; این ها مدل های فشن هستند و از به روزترین مدل های دنیا برای جوانان(!) محسوب می شوند.رامین درباره این که این مدل ها را از کجا پیدا می کند و چگونه از جدیدترین هایشان اطلاع می یابد، نیز می گوید: معمولا در گفتگو با دوستانم از جدیدترین مدل ها مطلع می شوم و گاهی نیز با دیدن جوانانی که در خیابان هستند و با دیدن مدل موهایی که شاید اسمشان را هم بلد نباشم به آرایشگاه می روم و از آرایشگر می خواهم که آن مدل را با راهنمایی های خودم برایم درست کند!وی می افزاید: بعد از یک بار درست کردن موهایم خودم یاد می گیرم که باید چطور در خانه و جلوی آینه موهایم را درست کنم و شاید بسیاری از مدل هایی که روی سرم امتحان می کنم، اسمشان را ندانم!

مردان فشن با مردم عادی فرق دارند!

پیرایش سر و صورت مردان در موارد بسیاری آسان به نظر می رسد و معمولا آن ها نیز وقت چندانی برای این کار صرف نمی کنند; اما چند سالی است برخی پسرهای جوان وقت بیشتری دارند تا آن را جلوی آینه صرف کنند و البته بدشان هم نمی آید عاملی برای جلب توجه بیشتر در سر و وضعشان ایجاد کنند; به همین علت دنبال مرغوب ترین ژل های موی سر می گردند تا بتوانند هر چه محکم تر موهایشان را به حالت سیخ در جهات مختلف در هوا نگه دارند! برخی از آن ها با مد شدن مدل های خروسی و تیفوسی و تن تنی و یا با مدل های ریش چکمه ای و غیر چکمه ای و انواع و اقسام مدل های من در آوردی، خیلی زود مدل های فشن را روی سرشان امتحان می کنند و شاید بتوان گفت تنها انگیزه برای امتحان این مدل های مو این است که دیگران فکر کنند آن ها بسیار به روز تر از هم سن و سال هایشان هستند و اصلا با باقی مردم عادی فرق می کنند!

چرا زیبایی زنانه؟! در آرایش مردان

گرایش به زیبا شدن جنسیت نمی‌شناسد و هر مرد و زنی می‌تواند برای زیبا شدن کارهای زیادی انجام دهد، اما اینکه مردان بخواهند زیبایی از جنس زیبایی زنانه را انتخاب کنند، مسئله‌ای است که هشدار گونه به نظر می‌رسد و باید آموزش‌های لازم به جوانان داده شود و تا زمانیکه در بحث فرهنگ سازی باتوجه به نیاز جامعه کارهای اساسی انجام نشود، نمی‌توان از برخی مردان جامعه امروزی انتظار داشت که کارهای خارج از عرف در جامعه انجام ندهند.

بعضی از مردان فکر می‌کنند هرچقدر زیباتر باشند، بهتر می‌توانند جنس مخالف را جذب کنند، در صورتیکه شاید ۲۰ درصد این افراد موفق شوند

جوان امروزی باید یادبگیرد جواز پیراسته بودن مردان در جامعه سرخاب و سفیداب مالیدن و زیر ابرو برداشتن نیست بلکه سری اقداماتی است که جلوه گری بیشتر صفات مردانگی را فراهم می سازد.

گذاشتن محاسن های تمیز و مرتب، شست و شوی دهان و دندان و داشتن لبخند زیبا، مدل موهای زیبای مردانه متناسب با نوع مو، بستن دستمال گردن های متعارف، بستن شال کمر های زیبا که امروز به کمربند تبدیل شده است و ده ها مورد دیگر …

صفاتی که می تواند در برای همسر جذابیت داشته باشد و او را ملکه ذهن دختری کند که مرد را با تمام ابهت و شخصیتش دوست دارد.

شاید این اخطار برای خانواده های ما کافی باشد که بدانند در این عرصه آرایش های زنانه توسط مردان جوان ، چنان مستعد بوده ایم که وقتی صفحه ایمیل خود را باز می کنی انواع و اقسام فروش سی دی آموزش آرایش مردانه (ارجینال شرکتی) را در پست های تبلیغی می بینیم.

نکند به جایی برسیم که آمار ارائه دهیم از خرید جداگانه لوزام آرایش توسط مردان و زنان و در هنگام خرید عروسی از هر کالای آرایشی چون رژ لب و ریمل و رژگونه و … یکی برای داماد و یکی هم برای عروس خانم سفارش دهیم!
وای بر آن جامعه ای که مردانش موفقیت در امورات احساسی و اقتصادی و اجتماعی را منوط به زنانه زیبا بودن ببینند. غفلت نکنیم که در این گونه موارد خیلی زود دیر می شود .

منبع خبر :: مطالعه متن کامل

زنجان مس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *